Spanning

Spanning
Spannende weken: boeken en examens

zondag 16 mei 2010

Libris Prijs voor Bernard Dewulf

Maandagavond 10 mei is de winnaar bekend gemaakt van de Libris Literatuur Prijs 2010, de prijs voor het beste, oorspronkelijk Nederlandstalige literaire fictieboek. De prijs is 50 duizend euro groot. De prijs gaat naar de Vlaamse schrijver Bernard Dewulf voor zijn boek Kleine dagen.
Het bewuste boek lag al geruime tijd op mijn nachtkastje, maar ik was nog niet aan lezen toegekomen. Er waren immers nog andere boeken die dringend gelezen moesten worden en bovendien is Kleine dagen geschreven door een Vlaming (tja, vooroordelen!). Maar nu kon ik er niet meer onderuit, ik ben gaan lezen en ik heb absoluut geen spijt. In prachtige zinnen maakt de schrijver de lezer deelgenoot van dagelijkse gebeurtenissen in zijn gezin. Simpele voorvallen worden heel precies en in originele bewoordingen beschreven. De novelle bevat korte stukjes tekst die samen een geheel vormen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten