Spanning

Spanning
Spannende weken: boeken en examens

dinsdag 27 april 2010

Financiële educatie in het economie-onderwijs

Prinses Máxima gaf op 10 maart in poppodium P60 in Amstelveen het startsein van de jongerencampagne van CentiQ, Wijzer in geldzaken. De campagne heeft tot doel jongeren slimmer met geld om te laten gaan en daardoor financiële problemen te voorkomen.
Tijdens de campagne worden verschillende thema’s behandeld. Het startthema was ‘mobiel bellen’, gericht op jongeren tussen de 12 en 15 jaar. In de campagne staat een virtueel figuur centraal die jongeren hulp biedt op plaatsen waar zij geld uitgeven.
Vandaag op 27 april zijn tijdens de platformbijeenkomst Jongeren & Geld de handreikingen voor financiële educatie in het onderwijs gepresenteerd. De handreikingen zijn een beschrijving van de beschikbare lesmiddelen om het voor docenten gemakkelijker en leuker te maken om het onderwerp omgaan met geld in te passen in bestaande vakken.



Wijzer in geldzaken is een initiatief van o.a. het Ministerie van Financiën.

1 opmerking:

  1. I completely agree with you. I really like this article. It contains a lot of useful information. I can set up my new idea from this post. It gives in depth information. Thanks for this valuable information for all. And of course nice review about the application.
    vakantiehuis dordogne

    BeantwoordenVerwijderen