Spanning

Spanning
Spannende weken: boeken en examens

maandag 15 maart 2010

RSS: moeiteloze nieuwsgaring


Nieuws voor deze weblog verzamel ik door middel van RSS abonnementen op verschillende websites en weblogs.
Dankzij RSS hoef ik zelf niet steeds allerlei sites en blogs te doorzoeken, maar komt het nieuws, waarvoor ik belangstelling heb, vanzelf naar mij toe.
RSS-bestanden zijn toegankelijk via een speciale RSS-lezer of rechtstreeks in een webbrowser of e-mailprogramma, maar kunnen ook via speciale websites worden gelezen. Netvibes, dat ik zelf gebruik,  is daarvan een goed voorbeeld. Je kunt je eigen persoonlijke pagina maken met tabbladen voor de verschillende onderwerpen, bijv. onderwijs, mediawijsheid, ict, boeken etc. Daarin kun je je eigen selectie van RSS-feeds opnemen naast een aantal andere elementen zoals het weerbericht, een zoekingang voor Wikipedia, een zoekvakje voor de fotowebsite Flickr enzovoort.
Ook handig en tijdsbesparend voor docenten, die op de hoogte willen blijven van vakinformatie, nieuwe educatieve materialen, games etc.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten