Spanning

Spanning
Spannende weken: boeken en examens

maandag 8 maart 2010

HOERA!

Hoera! De HWC mediatheek heeft zijn eigen weblog gekregen onder de naam Mediatheek Blognotes.
Dit is het eerste bericht op onze gloednieuwe weblog. Onder de kop van deze startpagina staat een tab Over Mediatheek Blognotes en daar kun je vinden wat mijn bedoeling met deze weblog is.
Dit initiatief komt voort uit de cursus 23onderwijsdingen, die ik op dit moment volg. Daar maak ik samen met een aantal collega's van andere scholen kennis met allerlei Web2.0 toepassingen.
Dat er een mediatheekweblog zou komen, stond al kort na de start van de cursus voor mij vast. Aanvankelijk had ik de "lancering" echter aan het begin van het nieuwe schooljaar gepland. Cursus eerst afmaken, alle mogelijkheden verkennen, struikelblokken uit de weg ruimen, rustig voorbereiden. Maar ik ben enthousiast, dus alle remmen los. Zo zal ik af en toe wel tegen mijn eigen beperkingen oplopen en gebeuren er hier misschien wel vreemde dingen, maar dat maakt het ook wel weer leuk en spannend. Ik hoop dat de lezers dat ook vinden.
Het zal ook wel te merken zijn wanneer ik gaandeweg de cursus (t/m juni) weer een toepassing bij geleerd heb, waar ik enthousiast over ben.

Voorlopig ben ik de enige beheerder van de Blognotes, maar ik stimuleer mijn collega's om zich ook op deze virtuele materie te storten, zodat we de Blognotes kunnen delen.
Iedere collega en lezer die een activiteit, een tool, informatiebron, boek of nieuwsitem, passend binnen onze doelstellingen, onder de aandacht wil brengen via de Mediatheek Blognotes is van harte welkom om dit aan te dragen.

4 opmerkingen:

  1. Rineke, ik heb jouw blog in mijn Netvibes geplaatst. Succes met deze blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er goed uit. Ik ga je volgen en je feed opnemen. Ook een vermelding in mijn linkenrubriek schoolmediatheken lijkt me niet verkeerd. Goed dat er de laatste tijd steeds meer leuke blogs van schoolmediathecarissen bijkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank voor je positieve reactie CGU. Het bericht over Klare Taal heb ik via jouw weblog gevonden.
    Zo kunnen we elkaar inspireren!

    BeantwoordenVerwijderen